S3, A5: Lightman onderzoekt een explosie in een steenkoolmijn die het leven kostte aan zes mijnwerkers en vermoedt dat het om een misdrijf kan gaan. Hij zet zijn leven op het spel en daalt af in de mijn om de waarheid te achterhalen. Ondertussen komt de FBI weer naar The Lightman Group om hulp te vragen bij een andere zaak en Foster en Torres bieden hun diensten gratis aan.