The Cause
S1, A1: Een verhaal over moord en herinneringen in Noord-Ierland. Dolours Price is afkomstig uit een IRA-familie. Haar vader heeft in de gevangenis gezeten voor het plaatsen van bommen en haar moeder verstopt wapens in de tuin. Wanneer het geweld in Belfast losbarst, zweert Dolours dat ze er niet bij betrokken zal raken.