The Melancholy of Haruhi Suzumiya The Melancholy of Haruhi Suzumiya V
S1, A5: Haruhi gives some insight as to why she seeks out the unordinary. Itsuki finally has a chance to prove his Esper abilities. Kyon seeks answers to everyone’s intentions only to receive confusing, philosophical reasoning. What really happened three years ago?