S1, A2: Deel 2 behandelt de gerechtelijke procedure in Denemarken, en zet tegelijkertijd een beeld neer van een meedogenloze moordenaar. In een poging de geest van Madsen te doorgronden, wordt in Deel 2 gekeken naar narcisme en psychopathie.