S1, A1: Numitor, koning van Alba Longa, wordt gedwongen in ballingschap te gaan. Zijn troon gaat naar zijn kleinkinderen, maar iemand beraamt plannen. Wiros, een slaaf, is in het bos. De Vestaalse Ilia verbergt een geheim. Ilia hoort nieuws en besluit haar lot te veranderen.