S1, A2: Jack Miller heeft het moeilijk met zijn Ducati, de Australiër zal moeten uitblinken op banen die de Italiaanse machine nooit goed lagen. Àlex Rins heeft te kampen met zijn Suzuki terwijl AleixEspargaró, jarenlang geen kanshebber met Aprilia, nu toch kans op het podium ziet. Maar LeMans heeft een verassing voor hem in petto.