S3, A9: Het bureau schaart zich als één man tegen een bedreiging. Er is een keerpunt in de zaak-Holland. Bosch moet een duister waarheid onder ogen zien. Irving omarmt een levenslange droompositie. Er is geen eer onder dieven.