Op 11 juni 2014 vielen duizenden ISIS-troepen de Iraakse stad Mosul aan. Toen twee divisies en politiediensten van de Republiek Irak zonder weerstand de stad verlieten, viel heel Mosul in handen van ISIS. Het consulaat-generaal van Turkije in Mosul werd binnengevallen door ISIS-militanten en 49 personeelsleden werden gegijzeld. Deze film vertelt het verhaal van geheime helden, leden van MIT, die worstelen om 49 Turken die gevangen werden gehouden zonder beschadiging te redden.