A Gentle Creature
Een vrouw woont alleen aan de rand van een Russisch dorp. Op een dag ontvangt ze een pakje dat ze naar haar opgesloten man had opgestuurd. Geschokt en verward heeft de vrouw geen andere keuze dan naar de afgelegen gevangenis te reizen op zoek naar een verklaring. Een strijd begint tegen deze ondoordringbare vesting, waar de krachten van het sociale kwaad constant aan het werk zijn.