Adem
ADEM vertelt het aangrijpende verhaal van Tom (Stef Aerts) en Lucas (Maarten Mertens), twee broers die lijden aan een genetische ziekte die hun longen langzaam sloopt. Tom heeft een hekel aan zijn verplichte verblijven in het ziekenhuis en ontmoet er optimist Xavier (Wouter Hendrickx), een kerel die dezelfde ziekte heeft als hij maar zich gedraagt als een topatleet. Op een avond ontmoet Tom de eigenzinnige Eline (Anemone Valcke) die al maanden in een quarantaine kamer zit. Ze mogen elkaar niet aanraken en kunnen alleen praten via de telefoon. Toch beginnen ze een romance. Tom weet met Xavier en zijn vriendin Anneleen (Marie Vinck) naar zee te ontsnappen. Daar ontvangt hij bericht dat Lucas die middag een longtransplantatie zal krijgen. Tom probeert zo snel mogelijk terug te keren naar het ziekenhuis. Maar dan is plots niets meer zoals het was...