Barton Fink
New York, 1941. De maatschappelijk bewogen scenarioschrijver Barton Fink (John Turturro) heeft het gemaakt op Broadway en nu toont ook Tinseltown belangstelling. Hollywood vraagt hem een film over worstelen te schrijven en al snel ruilt Barton de vervuilde stad in voor de filmroem. L.A. heeft een zwak voor Barton Fink, maar hij kampt met een writer's block.