Berliner Philharmoniker in Tokyo
De Berliner Philharmoniker zijn al vele jaren beroemd om hun veelgeprezen concerten in Japan. In deze live-opname uit het jaar 2000 treden zij op onder leiding van Mariss Jansons met de tweevoudig Grammy Award-winnende soliste Hilary Hahn. Sjostakovitsj' Vioolconcert nr. 1 wordt weergegeven met evenwicht, elegantie en demonische kracht. Dit stuk wordt omlijst door twee sprankelende werken: Webers charmante, pittige Ouverture voor Oberon en Dvoráks Achtste Symfonie, uitgevoerd met Boheemse lyriek en verve.