Body double
Brian De Palma nodigt je uit getuige te zijn van verleiding… mysterie… en moord. Body Double is zinnenprikkelend en ijzingwekkend tegelijk en geeft een blik op voyeurisme en seks door de ogen van deze moderne master of suspense. De werkeloze acteur Jake Scully (Craig Wasson) gaat op een luxueuze woning in de heuvels passen. Het huis heeft wel een dikke bonus: het kijkt uit op de slaapkamer van Gloria Revelle (Deborah Shelton), die waanzinnige stripteases weggeeft. Als Jake ontdekt dat er meer gluurders in het spel zijn, wijdt hij zich met hernieuwde passie aan zijn rol van voyeur. Maar al snel voert een gruwelijke moord hem de pornowereld binnen. Daar leert hij de pornokoningin Holly Body (Melanie Griffith) kennen, tevens sleutel tot de moord. De Palma's adembenemende kunstwerkje vol erotiek en horror.