Boyhood
Een uniek project dat zijn weerga in de filmgeschiedenis niet kent. Richard Linklater vertelt met BOYHOOD een intiem verhaal van epische omvang. Gefilmd over een periode van 12 jaar met dezelfde acteurs, vangt Richard Linklater met BOYHOOD tot in verbazingwekkend detail de jongensjaren van Mason (Ellar Coltrane). In een ontroerend coming-of-age verhaal zien we Mason voor onze ogen op het scherm opgroeien van jongen tot man. We volgen ook zijn zus Samantha (Lorelei Linklater) en hun gescheiden ouders (Patricia Arquette en Ethan Hawke). Terwijl de jaren voorbij glijden, zien we hoe elk van hen omgaat met nieuwe fases in hun leven en hoe hun banden onderling veranderen. Het is onmogelijk om je eigen reis niet te herkennen in deze prachtige en hartverwarmende ode aan het opgroeien, het familieleven, en het verstrijken van de tijd.