Catastrophe
In een klein, stoffig huisje aan de Amsterdamse grachten besluipt de kat Rodney een vogeltje. Maar voordat hij kan toeslaan, trekt zijn baasje Nel hem aan zijn staart en geeft hem een laatste waarschuwing: als hij haar dierbare vogeltje een haar durft te krenken eindigt hij als vloerkleed. Nadat Nel is vertrokken, slaat de opluchting om in paniek als het vogeltje plotseling dood neervalt in zijn kooi. Rodney weet wat hem te wachten staat en zet alles op alles om het vogeltje weer tot leven te wekken. Vanaf dat moment loopt alles volledig uit de hand, met catastrofale gevolgen. Maar één ding is zeker: liefde overwint alles.