Chisum
New Mexico, 1878. De Lincoln County War. John Simpson Chisum (John Wayne) is een veebaron die vastbesloten is om zijn bezittingen te verdedigentegen een nietsontziende grootgrondbezitter (Forrest Tucker). Die gaat daarbij niet alleen over lijken, hij laat ook de lokale sheriff naar zijn pijpen dansen. Gelukkig kan Chisum ook rekenen op de medewerking van twee andere westernlegendes... Billy The Kid en Pat Garrett. Chisum is een laat hoogtepunt uit het indrukwekkende oeuvre van de legendarische John Wayne, die in zijn carrière in meer dan 2 films speelde. Het no-nonsense optreden van The Duke geeft het spannende westernverhaal een extra dimensie. De fotografie van William H. Clothier toont de adembenemende pracht van het Wilde Westen in al zijn glorie.