Demolition Man
Sylvester Stallone en Wesley Snipes gooien alle remmen los in deze explosieve hitfilm die zich afspeelt in een duizelingwekkende cybertoekomst. Het is 232 wanneer de aartscrimineel Simon Phoenix (Snipes) na 35 jaarontwaakt uit zijn diepvriesslaap in de CryoGevangenis. Los Angeles - sereen en geweldloos - ligt aan zijn voeten. Zelf niet in staat om het hoofd te bieden aan de brutale werkwijze van deze ouderwetse geweldenaar uit de jaren negentig, zien de autoriteiten zich genoodzaakt om kwaad met kwaad te bestrijden door een ouderwets brutale ordehandhaver te ontdooien: John Spartan (Stallone). Het is trouwens diens laatste ontmoeting met Phoenix die hem dit gedwongen, maar onterechte vriesverblijf heeft opgeleverd. Sandra Bullock en Benjamin Bratt (bekend van de tv-reeks Law and Order) moeten Spartan bijstaan in het handhaven van de orde.