Edge of Tomorrow
De geweldige actie van deze sciencefictionthriller speelt zich af in de nabije toekomst waarin de aarde genadeloos wordt aangevallen door een buitenaards ras dat geen partij is voor de militaire eenheden in onze wereld. Majoor William Cage (Cruise) is een officier die nog nooit op het slagveld heeft gestaan en nu wordt uitgezonden op wat feitelijk een zelfmoordmissie is. Hij sneuvelt binnen enkele minuten en belandt op onverklaarbare wijze in een soort tijdsloop, waardoor hij dezelfde harde strijd steeds weer moet herleven. Hij vecht en sterft steeds weer... en weer. Maar elke keer dat Cage het met Rita Vrataski (Blunt) van de Special Forces opneemt tegen z'n tegenstanders is hij beter tegen ze opgewassen. En elke keer dat Cage en Rita de strijd aangaan met de buitenaardse wezens, komen ze een stap dichter bij de overwinning.