French Connection II
Gene Hackman speelt wederom zijn met een Oscar bekroonde rol als Popeye Doyle, de verbeten detective uit New York, die vastbesloten is om een Frans drugskartel te vernietigen. Hij wordt in Marseille ontvoerd door drugsbaron Alain Charnier en genadeloos gedwongen tot drugsverslaving. Na zijn vrijlating moet hij afkicken en zijn krachten bundelen met zijn franse collega om Charnier op te sporen.