Giant
Giant is de grootse, epische verfilming van de legendarische bestsellervan Edna Ferber. De film vertelt het bewogen verhaal van veeboer Bick Benedict (Rock Hudson), zijn aristocratische vrouw Leslie (Elizabeth Taylor) en Jett Rink (James Dean in zijn laatste filmrol), een ex-cowboyhulpje dat oliemagnaat is geworden. Drie generaties lang volgen we het wel en wee van deze schatrijke Texanen en de onvermijdelijke strijd tussen de oude en de nieuwe wereld: koeien tegen olie.