Josep
In 1939 vlucht de Catalaanse cartoonist Josep Bartolí voor het Franco-regime naar Frankrijk. Daar wordt hij, net als veel andere republikeinse vluchtelingen, onder vreselijke omstandigheden vastgehouden in een interneringskamp. Honger, ziekte en geweld zijn aan de orde van de dag.