Les Grands Esprits
François Foucault is een gewaardeerde leraar van rond de veertig. Hij geeft les aan het Henri IV lyceum, een van de meest prestigieuze middelbare scholen van Frankrijk. Hij heeft zich genesteld in de intellectuele aristocratie van Parijs. Maar op een dag wordt hij door omstandigheden tot een mutatie gedwongen.