Levenslijn
Miloš Bajić werd in het najaar van 1944 naar het beruchte concentratiekamp Mauthausen gebracht, vlak nadat hij aan de kunstacademie in Belgrado was begonnen. Hij stond geregistreerd als gevangene 106621, met de aantekening 'Terugkeer ongewenst', en tekende in het geheim de misdaden die in het kamp werden begaan en elke beweging van de gevangenen.