Moord in Nancy
Nancy, de Franse hoofdstad van de Art Nouveau. Een stad voor lange wandelingen langs de bourgeois gevels in het centrum, ommetjes langs de oever van de Meurthe, een bezoek aan het museum voor Schone Kunsten of het beruchte Place Stanislas. Behalve als het lichaam van een kaalgeschoren en doodgemartelde vrouw wordt gevonden tijdens een veiling, met een bordje waarop in bloed het Oudfranse woord ‘guenoche’, ofwel heks, staat geschreven. Hoofdinspecteur Laurence Weber en de vriendin van haar zoon, inspecteur Chloé Guérin, gaan op onderzoek uit.