Met de Meeste Kans van Slagen
De documentaire film “Met de Meeste Kans van Slagen” onderzoekt de geschiedenis van het onderwijs in de Verenigde Staten en onthult de groeiende tekortkomingen van conventionele onderwijsmethoden in de innovatieve wereld van tegenwoordig. De film verkent nieuwe fascinerende benaderingen die erop gericht zijn om het leren zoals wij dat kennen te transformeren. Na het zien van deze film zal de wijze hoe u over “school” denkt nooit meer hetzelfde zijn. Meer dan een eeuw geleden onderging het Amerikaanse onderwijs een dramatische transformatie toen het karakteristieke schoolgebouw met één klas zich ontwikkelde tot een effectief systeem dat een ongeëvenaard arbeidspotentieel gemaakt voor de 20ste eeuw voortbracht. Terwijl de wereld economisch in beweging is en traditionele kantoorbanen beginnen te verdwijnen, blijft hetzelfde systeem intact en produceert het potentieel chronische werkloosheidsniveau´s onder afgestudeerden in de 21ste eeuw. De film volgt studenten in de klaslokalen van High Tech High, een innovatieve nieuwe school in San Diego. Daar gaan in de loop van het schooljaar twee groepen van het negende schooljaar ambitieuze projectmatige uitdagingen aan die kritische vaardigheden bevorderen in plaats van het routinematig uit het hoofd leren. “Met de Meeste Kans van Slagen” duidt op een transformatie in leren die de sleutel kan zijn tot het succes voor miljoenen van onze jongeren - en ons land - terwijl we worstelen met de gevolgen van snelle ontwikkelingen in technologie en automatisering en stijgende niveau´s van inkomensongelijkheid.