Jack is terug en dit keer betreedt hij de pistes in zijn meest extreme avontuur ooit. Na een boeiende carrière als professioneel hockeyspeler en te hebben gespeeld met de beste skateboarders ter wereld, is Jack nu terug in het El Simian natuurreservaat. Jack vindt het leuk om rond te kijken, maar al snel begint het leven in het reservaat te vervelen. Om dingen wat te verlevendigen, organiseert Julie, de conciërge, een familievakantie naar Mexico. De chimpansees zijn blij. Maar dan, wordt Jack gescheiden van de groep en eindigt op het verkeerde vliegtuig naar Colorado!! Verloren en verward, ontmoet Jack Pete, een snowboarder en zijn rocker broer Jay, die proberen Jack te helpen bij het vinden van zijn familie. Jack leert al snel snowboarden. Samen met Pete en zijn nieuwe “lenige" vriend Jack scheuren zij over de hellingen van Mount Blackbrush. In een poging om te helpen bij het opsporen van Jack's familie, komt Jay met een plan. Hij overtuigt een vrouwelijke reporter om verslag te doen van een ontbrekende prim...