Nandor Fodor and the Talking Mongoose
De Hongaars-Amerikaanse Nandor Fodor is een psychoanalyticus, die ook bekendstaat als de vader van de parapsychologie. In het jaar 1935 wordt hij door de familie Irving op het eiland Man gevraagd om een vreemd incident te onderzoeken. De Irvings beweren door een entiteit te zijn gecontacteerd. Met zijn assistente Anne gaat Nandor op zoek naar deze pratende mangoeste.