Nebraska
Na ontvangst van een brief van een neploterij, denkt de knorrige vader Woody Grant dat hij in één klap rijk is geworden. De ‘prijs’ van één miljoen dollar kan hij ophalen in Lincoln, Nebraska, ruim duizend kilometer van zijn woonplaats. Hij is vastbesloten om zijn fortuin te incasseren - zelfs als het betekent dat hij de afstand te voet moet afleggen. Zijn zoon David voelt zich gedwongen hem te vergezellen. Onderweg stoppen ze in het geboortedorp van Woody, waar familie en oude bekenden al snel hoogte krijgen van hun missie en Woody het gesprek van de dag wordt.