Regisseur Sergio Leone
Onder regie van Sergio Leone, herstelde deze epische western de glorie van het genre. De film is nog steeds een van de grootste artistieke films aller tijden. Frank (Henry Fonda) is een meedogenloze, moordlustige psychopaat, die geen medelijden kent, zelfs niet nadat hij het hele gezin van mevrouw McBain (Claudia Cardinale) uitmoordde. The Man (Charles Bronson) is een eenling die mondharmonica speelt en die nooit zal vergeten hoe zijn broer bruut werd gemarteld. The Man spant samen met Cheyenne (Jason Robards), die ten onrechte is beschuldigd van het vermoorden van het gezin van mevrouw McBain, om voor eens en altijd een einde te maken aan de terreur van Frank.