Ophelia
In Ophelia wordt het beroemde verhaal van Shakespeare’s Hamlet herverteld vanuit de ogen van zijn geliefde Ophelia. Ophelia (Daisy Ridley) is de meest vertrouwde hofdame van Koningin Gertrude (Naomi Watts). Mooi en intelligent als ze is trekt ze al snel de aandacht van de knappe prins Hamlet (George MacKay) en een verboden liefde tussen hen bloeit op. Terwijl een oorlog van buitenaf dreigt wordt het kasteel tegelijkertijd van binnenuit verwoest door lust en verraad. Ophelia moet kiezen tussen ware liefde of haar eigen leven om haar gevaarlijke geheim te beschermen.