Pianomania
Stefan Knüpfer, Steinway & Sons' innemende concerttechnicus en pianostemmer, staat een rits beroemde concertpianisten bij in de zoektocht naar de perfecte klank. Met humor, engelengeduld en een flinke dosis inventiviteit sleutelt hij net zo lang aan de vleugels tot het geluid de pianisten kan bekoren. Dat is niet altijd een gemakkelijke opgave. "Pianisten zijn nooit echt tevreden", vertrouwt Knüpfer de camera toe. Als het nodig is, knutselt hij tot diep in de nacht aan de hamerkoppen of gaat hij als een ware uitvinder in de weer met elektrische boormachines, tennisballen en zelfgefabriceerde 'geluidsreflectoren'. In aanloop naar de Bachopnames van Pierre-Laurent Aimard in het Wiener Konzerthaus lopen de spanningen flink op. Zal het Knüpfer bijtijds lukken een goed alternatief te vinden voor Aimard's favoriete Steinway, die tot zijn grote ontzetting verkocht is? Hij start een zoektocht naar een nieuwe vleugel die aan de eisen van de perfectionistische pianist kan voldoen. Tussen alle stress door valt er in de concertzalen die Knüpfer aandoet te genieten van een hoop fraaie muziek, uitgevoerd door pianisten als Lang Lang, Alfred Brendel en Rudolf Buchbinder.