Pony Excess
Van 1981 tot 1984 kwam het beste footballteam van een kleine privéschool in Dallas. Het ging de Mustangs van de Southern Methodist Universiteit voor de wind, maar tegen de helft van de jaren 80 viel alles uit elkaar. Het team verloor de macht over het footballprogramma aan oliebaronnen en vastgoedtycoons en die legden de druk om te winnen hoog. Hierdoor begonnen de spelers steeds vaker en grover de regels van de NCAA te overtreden. Op 25 februari 1987 deelde de NCAA voor het eerst - en tot nu toe voor het laatst - de ergst mogelijke straf uit: SMU mocht twee jaar lang geen football spelen. Dit zorgde voor een identiteitscrisis onder de fans van de Mustangs die 20 jaar zou duren, tot ze in 2009 eindelijk de Hawaii Bowl wonnen. We zien het Dallas uit de jaren 80, waar hebzucht, macht en corruptie van de olievelden doorsijpelden naar de sportvelden en vervolgens naar de gouverneurswoning. Regisseur Thaddeus D. Matula, die zelf op de filmacademie van SMU is opgeleid, vertelt over de opkomst, de val en de hergeboorte van dit ooit zo sterke team.