Psycho
Anthony Perkins vertolkt op briljante wijze de getroebleerde moteluitbater Norman Bates. Van zijn oude, duistere woonhuis en het aanpalende motel gaat een onheilspellende dreiging uit. Een dreiging die dodelijk tastbaar wordt wanneer Marion Crane – op doorreis naar een nieuw bestaan – in de beruchte douchescène haar eindbestemming bereikt.