Quo Vadis
Rome staat in brand. Nero manipuleert. Het christendom is in opkomst. En bioscoopgangers kwamen in drommen naar deze geweldige film, waar jaren aan gewerkt was en die genomineerd werd voor maar liefst acht Oscars (waaronder beste film). Robert Taylor speelt de generaal wiens liefde voor een christelijke slavin (Deborah Kerr) de scheidslijn overschrijdt tussen het keizerrijk en een religieuze beweging met een hogere trouw. Aan het hoofd van dit alles zit Nero (Peter Ustinov). Hij is een gek, een moordenaar, een keizerlijk heerser over de spectaculaire - en spectaculair ten dode opgeschreven - glorie van Rome.