Op 5 augustus 2010 slaat het noodlot toe. In Chili stort een koper- en goudmijn in en 33 mannen komen vast te zitten onder de grond. Met meer dan 600 meter steen en aarde tussen de slachtoffers en de vrijheid, proberen leden van het reddingsteam 69 dagen lang, onvermoeibaar de schijnbaar ten dode opgeschreven mannen te redden. Onder het puin proberen de mijnwerkers heldhaftig te overleven, waarbij ze strijden tegen de verstikkende hitte en gebrek aan voedsel en water. Terwijl familie, vrienden en de rest van de wereld toekijkt, wordt het een race tegen de klok en een test van het menselijk uithoudingsvermogen.