The assignment
Aidan Quinn speelt Annibal Ramirez, een Amerikaanse soldaat die op reis in Israël per ongeluk wordt aangezien voor de internationale terrorist Carlos "The Jackal" Sanchez. Na z'n arrestatie komt z'n ware identiteit al snel boven tafel, maar de CIA en Mossad zien hun kansen schoon met zo'n perfecte dubbelganger. Om de ware terrorist uit z'n hol en in de val te lokken, wordt Annibal bijgespijkerd door geheim agent Jack Shaw (Donald Sutherland) en diens Israëlische ambtgenoot Amos (Ben Kingsley). De diverse identiteiten wisselen elkaar in rap tempo af: van feilloos geheim agent via gewetenloze terrorist naar verleidelijk minnaar. Het enige wat hij kan hopen, is dat hij zichzelf niet verliest. Langzaam vervagen de grenzen tussen z'n eigen persoon en de man die hij imiteert, en duiken de gevaren op die z'n huwelijk, z'n gezin en zelfs z'n gezonde verstand bedreigen.