Young Winston
Dit is het fascinerende verhaal van de bewogen carrière van een van de grootste publieke persoonlijkheden van de twintigste eeuw: Winston Churchill. Winston Churchill (Simon Ward) is het kind van de politieke mislukkeling Lord Randolph (Robert Shaw) en de hooghartige Lady Jennie (Anne Bancroft). Winstons ouders hadden een stormachtige relatie en in reactie hierop stortte Winston zich op zijn carrière. Hij begon zijn loopbaan als oorlogscorrespondent in India en werd daarna een ware held in Zuid-Afrika tijdens de Boerenoorlog. De ijdele, rebelse en volhoudend ambitieuze Churchill wist zich uiteindelijk een weg te banen tot in het Britse Parlement, waar hij geschiedenis heeft geschreven.