1999 was een jaar van baanbrekend succes voor de grootste en machtigste voetbalclub van Engeland, Manchester United. Ondanks het feit dat manager Alex Ferguson in de jaren 90 het nationale voetbal domineerde, had Manchester United de Europese glorie nog niet teruggevonden toen deze in 1999 op ongekende wijze arriveerde.
Na jaren van teleurstellingen in Europa heeft Manchester United eindelijk de kans om de Europese glorie van 1968 te heroveren nu ze zich voorbereiden op de Champions League finale.