Al Murray: Why Does Everyone Hate The British Empire?
Al Murray: Why Does Everyone Hate the British Empire? is de derde originele serie van The HISTORY Channel met historicus en schrijver Al Murray en zijn komische alter ego, The Pub Landlord. In navolging van het bekroonde Why Does Everyone Hate the English? (2018) en Why Do the British Win Every War? (2020), onderzoekt de nieuwe serie het Britse Rijk. Hierin zal Al met een lokale komiek...
Al Murray wordt bijgestaan door Anuvab Pal. Van de controverse rond de Kohinoor-diamant tot de eeuwenoude mythe dat Groot-Brittannië India thee en treinen gaf, alles wordt onthuld.
Al Murray, die in Zuid-Afrika samen is met Loyiso Gola, is beroemd om zijn politieke satire en taboedoorbrekende komedie. Ze onderzoeken de Britse keizerlijke geschiedenis in Zuid-Afrika en onthullen de smerige deal waarmee de Apartheid begon.
Al Murray gaat samen met Kevin Kropinery op zoek naar de waarheid achter kapitein Cook en een legendarisch Aboriginal cricketteam. Onderweg zorgt Al Murrays alter ego voor wat controverse door af en toe commentaar te leveren op actuele vraagstukken.