Amadeus
Mozart arriveert in 1781 in Wenen, waar hij verliefd wordt op de sopraan Constanze Weber.
De Mozarts vervreemden na de dood van hun zoon van elkaar. Salieri verstoort Mozarts opera.
Nadat Constanze Mozart voor haar minnaar heeft verlaten, probeert Salieri hem te ondermijnen.