Blaze
AJ is een achtjarige techneut die monstertruck Blaze bestuurt, de snelste wagen in Axle City. Samen beleven ze allerlei avonturen die iets te maken hebben met wetenschap en wiskunde.
Blaze wint weer een race en Crusher verliest weer. Starla's motor doet vreemd, er blijkt een zuiger weg te zijn. Blaze en AJ gaan op zoek, maar Crusher ook, want met die zuiger zal hij de sterkste monster machine worden.
Crusher steelt de gereedschapskist van Gabby, net nu iedereen dringend gerepareerd moet worden. Blaze en AJ proberen hem terug te halen.