Cell 8
Politieagent Ewert Grens en Mariana Hermansson onderzoeken de ergst mogelijke gevolgen van de doodstraf, met repercussies die reiken van death row in Ohio tot het hoofdbureau van de politie in Stockholm.
Op een cruiseschip naar Stockholm valt een Amerikaanse man een passagier aan. Marianna Hermansson zit op de zaak - maar wat ze niet weet is dat de man eigenlijk haar vriend is, John.
Dead Man Walking
Mariana ontdekt dat John niet alleen de dader is, maar dat hij zogenaamd tien jaar geleden in een dodencel in Ohio is gestorven. Als hij probeert te vluchten, lokt ze hem terug.
Mariana en John zijn op de vlucht, dus onderhandelt Ewert over een deal zodat John niet wordt uitgeleverd. Maar in Ohio heeft Edward Finnigan andere plannen.
John zit weer in de dodencel, dus Mariana reist naar Ohio om te helpen zijn onschuld te bewijzen. Ze botst met Hanna, die zich wil concentreren op het uitoefenen van politieke druk op Finnigan.
Mariana volgt aanwijzingen in Zweden en ontdekt wie Elisabeth heeft vermoord. Net als Hanna dit aan Finnigan onthult, voltooit hij haar plan en stuurt zichzelf naar de dodencel.