Dune: Prophecy
Op Wallach IX doet de jonge Valya Harkonnen een belofte aan de Zusterschap. Dertig jaar later komt Valya's langverwachte plan in gevaar.
Valya schakelt Theodosia in om de problemen op Salusa Secundus te beteugelen, terwijl Tula met tegenzin Lila rekruteert voor een belangrijke missie.
Terwijl Tula de droom van de acolytes probeert te begrijpen, zet Valya haar plan in werking om House Harkonnen te verlossen van de Landsraad.
Terwijl Tula probeert te voorkomen dat haar geheime project wordt ontdekt door de andere Sisters, gaat Desmond op oorlogspad om opstandelingen uit te roeien.
The High-Handed Enemy
Terwijl Tula kampt met zijn ware identiteit, leidt Valya's gekonkel haar naar een epische confrontatie met een steeds machtigere Desmond.