Ed Stafford's Rite of Passage
Ed bezoekt de Hadzabe van Tanzania, die volledig in balans met hun omgeving leven. Ze verzamelen honing van de meest agressieve bijen ter wereld.
In Mongolië moet Ed met de reusachtige nakomelingen van Djengis Khan worstelen om een man te worden. Hij doet mee aan het jaarlijkse Naadam-festival.
Ed gaat in het Ecuadoriaanse regenwoud op bezoek bij de Waorani, met wie hij op apen en krokodillen jaagt en giftige pijlen voor blaaspijpen maakt.