Eiland Van De Moesson
De schaduwrijke bossen van het Yala National Park zijn de perfecte schuilplaats voor geheimzinnige luipaarden. Een jong vrouwtje, Asha, trekt er alleen op uit. Volg haar terwijl ze vecht voor haar eigen territorium, een partner vindt en moeder wordt.
Elk jaar vindt in Minneriya National Park de grootste olifantenbijeenkomst van Azië plaats. Op deze heilige plek wordt baby Loka geboren. Zie hoe hij leert zogen, zwemmen en met zijn slurf omgaat tussen de reuzen die zijn familie vormen.