Forrest gaat samen met een expert in Newfoundland op zoek naar de witte wolf, die in 1930 uitgestorven werd verklaard. Ze ontmoeten een jager die zegt er een geschoten te hebben.
Forrest speurt de Everglades in Florida af naar de zwarte panter, die nog nooit in de VS is gezien. Waarnemingen doen vermoeden dat er mogelijk toch een zwarte panter rondwaart.
Forrest gaat op het Indonesische eiland Java op zoek naar de Javaanse tijger. De tijger werd in 2003 uitgestorven verklaard, maar recentelijk zijn er waarnemingen gemeld.