Illusies
Kun je je ogen geloven? Je hebt misschien 20/20 visie, maar zoals Prof. Shapiro laat zien, zie je misschien niet wat er "echt" is.
Deel 1 van deze vijfdelige serie korte films introduceert de wereld van de visuele wetenschapper. Naast het verbijsteren van je geest, legt prof. Arthur Shapiro uit hoe en waarom je ziet wat je ziet.
Brightness and Contrast
In deel 2 van deze serie korte films neemt prof. Arthur Shapiro ons mee door visuele illusies die laten zien hoe onze hersenen retinale indrukken van licht en donker verwerken.
In deze 4e aflevering van de serie keert prof. Arthur Shapiro terug naar de klassieke visuele illusies die ons laten zien dat wat we zien niet precies in het zicht is.
In het laatste programma van de serie stelt prof. Shapiro ons meer uitdagende vragen over de manier waarop licht dat op het netvlies valt, wordt geïnterpreteerd door de hersenen.
Professor Shapiro laat ons zien hoe sommige beelden tot twee of zelfs drie even geldige interpretaties kunnen leiden - wat leidt tot een aantal verbijsterende en verbazingwekkende visuele ervaringen.