Planet Insect
Tussen de 5 en 10 miljoen verschillende soorten, misschien wel tien quintiljoen stuks - het lijdt geen enkele twijfel dat wij op de insectenplaneet leven.
Part Two: The Next Generation
Insecten zijn heel goed in het maken van meer insecten - maar het is niet eenvoudig. Insecten zijn kleine wezens die in een grote wereld leven. Partners moeten elkaar vinden om te paren, en de volgende generatie moet zien te overleven in een enorme, gevaarlijke wereld.
Door de evolutie van superkolonies konden sociale insecten de planeet overheersen. Wij laten zien hoe ze ontstaan zijn en waarom ze zo belangrijk zijn voor ons voortbestaan.