Plastic Memories
In a world where there was a slight advancement in science. After failing his college entrance exams, 18 year-old Tsukasa Mizugaki is offered a position at the renowned SAI Corporation due to his father's connections. Sai Corporation was known for its production and management of androids that possessed human emotions called "Giftia." Tsukasa's job is to recover Giftias that are close to expiration. To make matters worse, he's paired with Isla, a female Giftia who has only ever had the task of serving tea.
It's his first day at SAI Corporation, and Tsukasa Mizugaki is excited. After a recomendation from his father, Tsukasa scores a role in the terminal service department. He is tasked to pair up with Isla, a female 'Giftia' android. Their job is to recover other Giftias that are close to expiring.
Don't Want to Cause Trouble
Tsukasa and Isla's team work hasn't been off to a good start. They are finding themselves failing at the easiest tasks. But who is letting the team down?
Tsukasa and Isla have to share an apartment, to help their relationship as a team grow. However at home, Isla is a very quiet and distant person. How can Tsukasa get through to her?
Tsukasa and Isla have to handle a delicate case in which an orphaned child has to come to grips with losing the only family he has left – his Giftia.
Things have turned for the worst and the terminal service team have to deal with a missing Giftia that is on their last hours.
Tsukasa has to deal with his emotions after the tragic events of his last Giftia recovery. However he seems to be taking things rather well.