Richard Hammond's Big
Richard Hammond reist de wereld rond om te onderzoeken hoe ingenieurs enkele van de grootste structuren en machines van de planeet hebben ontworpen en gebouwd.
Richard verkent de gigantische autofabriek van Volkswagen in Wolfsburg, Duitsland. Hij bekijkt zijn futuristische technologie en ontdekt hoe deze megafabriek werkt!
Super Galaxy Plane
Richard neemt de vlucht aan boord van het grootste vrachtvliegtuig van de Amerikaanse luchtmacht: de C-5M Super Galaxy. Terwijl hij in zijn innerlijke werking klimt, leert hij waarom het een recordbreker is.
Richard onderzoekt een van 's werelds grootste door de mens gemaakte engineeringprojecten: de Kölnbrein Dam, die een ongelooflijke 200 miljoen ton water kan tegenhouden!
Richard bezoekt een van de grootste containerschepen ter wereld, de Marie Maersk, dat doorlopend heen en weer vaart tussen Azië en Europa. Richard meert ook aan in Rotterdam.
Richard begeeft zich diep onder de Alpen in 's werelds langste ondergrondse spoorverbinding: de Brenner-basisstunnel. Hier ziet hij een aantal indrukwekkende machines aan het werk.
Richard bezoekt in Londen het stadion van Tottenham Hotspur FC. Hij bewondert de inschuifbare grasmat en maakt op 40 meter hoogte een wandeling langs het dak van het stadion.